Tuesday 1 October 2013

SUNGAI SENDAT, ULU YAM BARU


Ha.. agak lame x posting.. arini aku nak citer ttg satu sungai yang agak femes yang terletak paling dekat ngan umah aku.. nama sungai ni Sungai Sendat.. x tau la mana dapat nama sungai ni.mungkin waktu dulu, jalan nak masuk ke sungai ni sendat sangat kot.. tapi, waktu aku ke sini (29.9.2013) pun, jalannya agak sempit dan kenalah berhati-hati sewaktu nak lalu selekoh, takut berselisih ngan kenderaan lain plak. Ikutkan kisahnya, sungai ni memang dah lama terkenal sejak aku 'merempit' dulu, tapi, aku yang x berkesempatan join geng-geng rempit waktu dok serdang dulu ke sini. kebetulan plak, lepas berkawen, tinggal plak beredekatan ngan waterfall nie.. itu pun setelah 6 tahun dok sini, barulah sempat menyinggah.. 


Ini waktu baru sampai.. memang kiteorg x prepare ape2 pakian renang mahupun tuala kecik. main belasah je dtg. Almaklumlah umah dekat jer..malas nak bersiap bagai.Opss.. lupa nak bagitau, kat sini ade dikenakan caj masuk rm1 untuk dewasa. kat sini ada disediakan kemudahan pondok, surau n toilet. Kebersihan kawsan persekitaran memang memuaskan memandangkan tak berapa ramai pengunjung waktu kami tiba.



Ini lah tarikannya (setakat yang aku nampak coz x explore ke atas lagi).. dengar kate, kawasamn air terjun jatuh tu ade pusaran air. dah ramai yang..tuutttt.... so, pepaham la yerr.. tapi, aku ade saksikan beberapa orang mamat yang selamber jer buat 'slide' dari atas batu tu ke bawah.. memang terbaek..

 anak-anak aku macam biasalah, pantang nampak air.. terus berendam.air jangan cakap, memang sejuk bangat!! yang kocik sorang ni dah la baru nak baik demam, seluar xde plak.. haha..so, aku syorkan kalau korang nak try tempat baru, bolehlah ke sini.. memang terbaikk.. nasihat aku, datang awal untuk elakkan susah nak parking...Wassalam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...